Sunday, May 15, 2011

SELAMAT HATI GURU.....




Menteri Pelajaran Malaysia yang juga Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin akan mengumumkan berita penting untuk guru-guru pada sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan nanti yang diadakan di Kuching, Sarawak.

Mulai 13 hingga 16 Mei, Festival Hari Guru 2011 diadakan di Tebingan Sungai Kuching sempenana perayaan kali ini. Katanya kartunis Ujang juga akan turut berada di sana. Kawan-kawan yang berdekatan dan peminat-peminat Ujang bolehlah singgah nanti.

Sepanjang hidup ini kita belajar dari ramai orang dan alam secara formal atau tidak formal. Guru yang pertama sudah semestinya ibu kita sendiri yang banyak mengajar dan memberi nasihat bagaimana mahu menjalani hidup yang bahagia di dunia dan di akhirat.

tugasku kini sebagai guru setiap hari membelek buku jam tujuh sudah memandu pulangnya nanti pukul satu kerja cikgu memang begini pulang kerja di tengah hari tapi petang ke padang lagi bertugas juga di hari cuti guru ada bermacam ragam guru jernih guru yang kelam ada yang lucu siang malam ada juga berperangai kejam guru hanya seorang manusia salah dan silap ada menjelma boleh ditegur usahlah dihina kalau bersalah dihukum juga aku memang seorang guru juga belajar daripada kamu maknanya kita sama begitu bersama-sama menjadi guru

Sampai sekarang dan bila-bila pun kita akan belajar. Di rumah, di surau, di kedai kopi malah belajar di internet juga. Siapa yang meminati blog pastinya belajar bagaimana cara blogging yang betul daripada sahabat blogger. Sebenarnya saya nak katakan, sahabat semua adalah guru kepada saya. Tak gitu ke? :D

Beberapa hari lagi kita akan menyambut Hari Guru. Tema sambutan tahun ini ialah Guru Penjana Tranformasi Negara. Sama-samalah kita tunggu pengumuman penting dari Menteri Pelajaran pada Hari Guru nanti. Selamat Hari Guru untuk semua.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...